~ Status Update ~

Hye there reader!! Enjoy your holiday and HAPPY READING!! - Senorita Caprius Zaura

~Hello 2014~

Saturday, February 1, 2014

2 days in a row .

Semalam aku dikejutkan dengan berita buruk. Aku agak terkedu bila dapat tahu akaun bank hilang sebanyak 188usd. Aku sangat2 tidak percaya. Sangat. Tapi apa boleh buat. Salah diri sendiri juga. Tidak berhati-hati. Hari ini pula maybank aku telah diblock dan langsung tak dapat membuat apa-apa transaksi melalui perbankan internet . Tidak dilupakan juga dengan kejadian pertama dalam hidup aku tengah hari tadi, apabila jari tersepit pada pintu kereta. Tak tahulah mcm mn boleh tersepit.

Aku anggap semua ni ujian drpd-Nya. Byk ujian aku lalui dalam bulan Januari ini. Mungkin sebagai peringatan. Kadang2 nikmat yang diberi itu membuat kita alpa dalam mengejar keseronokkan duniawi dan seringkali lupa untuk bersyukur. Lupa bahawa mudah dan senang itu semua datangnya dari Allah. Hanya bila dah jatuh tersungkur, barulah merangkak-rangkak mengingatkan kekuasaan-Nya yang mampu menarik balik nikmat dalam sekelip mata.

Mungkin juga pada tahun lps aku tidak kerja dengan tekun. Dan Allah menarik balik rezeki yang tidak berkat itu. Semua yang berlaku pasti ada sebab dan hikmahnya. Dari kita sahaja untuk menilai dan menerimanya. Redha. Anggap sahaja Allah menarik sesuatu itu untuk menggantikan sesuatu yang lebih baik.. Sesungguhnya Allah tahu apa yang kita tidak tahu. Allah tahu apa yang ada di hadapan dan belakang kita. Allah tahu apa yang terbaik buat kita. Memohonlah pada-Nya agar dipermudahkan segala urusan.

No comments:

Tweet Tweet